Prohlášení o posílení mediální spolupráce vydané společností China Media Group (CMG) a jejími evropskými mediálními partnery vyzývá čínská a evropská média, aby plnily své povinnosti související se statutem veřejných šiřitelů informací a společně pomohly mezinárodnímu společenství spojit síly k překonání pandemie.
Prohlášení bylo učiněno 10. prosince během online fóra o spolupráci evropských mediálních partnerů („2020 European Media Partners Cooperation Online Forum“), které bylo pořádáno CMG na téma „Dialog vzájemné důvěry pro všestranně prospěšnou spolupráci“.
Dvacet devět delegátů z 25 organizací z 16 evropských zemí a Číny vedlo podrobné diskuse o tom, jak posílit koordinaci, prohloubit vztahy, sjednotit se v boji proti pandemii a přinést světu větší jistotu prostřednictvím hlubokých informačních výměn.
Prezident a šéfredaktor CMG Šen Chaj-siung předložil tři návrhy týkající se současné mediální situace. Uvedl, že: „Zaprvé bychom měli prohloubit spolupráci při hlášení odpovědí na COVID-19; zadruhé bychom měli podporovat vzájemnou výměnu personálu mezi mediálními organizacemi; zatřetí bychom měli posílit výstavbu našeho mechanismu pro spolupráci.“
Ve svém projevu poukázal na to, že Čína a Evropa sdílejí široký konsenzus a společné zájmy při podpoře a praktikování multilateralismu, posilování globální reakce na COVID-19 a společné podpoře globálního hospodářského oživení a řešení problému změny klimatu. Podle něj mají Evropa a Čína více společných zájmů než neshod a čínští a evropští mediální partneři by se měli posunout směrem k nové fázi osobnějšího, hlubšího a pragmatičtějšího dialogu, výměny a spolupráce.
Michael Friedenberg, prezident agentury Reuters, uvedl: „Musíme si uvědomit sílu partnerství v tomto novém mediálním ekosystému. Může to mít podobu kolaborativní žurnalistiky, průmyslových koalic, nových komerčních obchodních příležitostí, sdílení obsahu nebo sdílených platforem.“
Zmínil také, že CMG a CCTV+ jsou důležitými partnery a že tato partnerství jsou i nadále prioritou.
„Bez jasné obousměrné informační komunikace nikdy nedojde k plné důvěře a prohloubení spolupráce. Proto v přátelském vztahu mezi různými zeměmi a národy hrají média zásadní roli,“ uvedl šéfredaktor a generální ředitel italského mediálního konglomerátu Class Editori S.p.A., Paolo Panerai.
„Spolu s růstem mezinárodní vzájemné závislosti se domnívám, že mediální společnosti již nemohou pracovat izolovaně“ zdůraznil Michael Peters, generální ředitel a prezident výkonné rady Euronews. Věří, že Euronews a CMG budou i nadále prohlubovat svou spolupráci při pěstování lepšího interkulturního porozumění.
Slavnostní spuštění China Business Video (CBV) také probíhalo pod záštitou CCTV+ a Reuters. To má zákazníkům Reuters poskytovat obsah finančních zpráv z Číny, který bude přímo CMG dále distribuován za účelem prohloubení mediální spolupráce mezi Čínou a dalšími médii a posílení výměny informací.
Na fóru podepsali Tcheng Jün-pching, prezident CCTV Video News Agency (CCTV+), a Adrian Wells, generální ředitel European News Exchange (ENEX), Strategické memorandum o porozumění, které signalizuje oficiální zahájení spolupráce s evropskými mediálními partnery. V budoucnu obě strany posílí spolupráci v oblasti zpravodajských materiálů, novinových zpráv, zámořských reportérů, zpravodajských produktů a mediálních fór.
Současně byl spuštěn program BizToday, který má zásobovat evropské mediální partnery čínskými a evropskými finančními zprávami na míru společně vytvořené společnostmi CMG, CCTV+ a ENEX.
Během fóra se zástupci z Číny a Evropy připojili k online panelové diskusi na téma „Mnohostranná spolupráce a vzájemná důvěra, společné výzvy a všestranně prospěšná budoucnost“, aby diskutovali o tom, jak čínská a evropská média podporují vzájemnou důvěru mezi lidmi z obou stran a uzavřeli mnohostrannou spolupráci s cílem dosáhnout výsledků prospěšných pro všechny.