Více
    -0.7 C
    Czech
    Sobota 23. listopadu 2024

    Světový turnaj Intel Extreme Masters v Polsku a nesmrtelný Counter-Strike. Rostoucí zájem o esport potvrzují i čeští Oddin.gg

    Jeden z největších světových videoherních turnajů Intel Extreme Masters v polských Katovicích každoročně dokazuje rostoucí zájem o esport, a to nejen ze strany hráčů. Loni se na turnaji v katovické hale Spodek sešlo přes 170 tisíc diváků, letos se zúčastnilo přes 230 tisíc uživatelů, finálový zápas sledovalo online v jednu chvíli 708 tisíc diváků. Nejvyšší turnajová cena se pohybovala na hranici 400 tisíc dolarů a Counter-Strike opět potvrdil, že je jednou z nejpopulárnějších esportových her ve svém žánru. O esport jeví stále větší zájem také investoři, partneři a v neposlední řadě také sázkaři. Nad kurzy pro tipy na výsledky dohlíží česká neuronová síť firmy Oddin.gg.

    „Zájem o esport je rok od roku větší a pandemie tento trend jen urychlila. Videoherní turnaje lákají jak společnosti a sponzory, tak diváky, kteří dříve o hry takový zájem neprojevovali. Společně s větším zájmem a sportovní atmosférou turnajů přichází i další přirozená věc – snaha podílet se na vítězství svých favoritů, tedy více se v rámci sázek do výsledku a samotné hry zapojit. Výpočet kurzů a v podstatě odhad výsledku zápasů je v moderním esportu složitá disciplína, se kterou nám v Oddinu pomáhá námi vyvinutá neuronová síť a řada skvělých analytiků a specialistů na videohry, komentuje současný trend Vlastimil Venclík, CEO a zakladatel Oddin.gg.

    Counter-Strike jako hlavní tahoun

    Ačkoli se na turnaji IEM za dobu jeho existence hrála celá řada populárních esportových her, jako je StarCraft II, WarCraft III či DOTA 2, esportovým králem je bezesporu akční střílečka Counter-Strike: Global Offensive. Titul má měsíčně na herní platformě Steam více než milion aktivních hráčů a navzdory zastaralému grafickému zpracování nekompromisně drtí veškerou moderní konkurenci na poli esportu. Také na letošním finále byl Counter-Strike místem posledního souboje mezi týmem HeroIc a favoritem turnaje G2 Esports, kteří si nakonec odnesli domů trofej i nejvyšší výhru 400 tisíc dolarů.

    Důvod oblíbenosti hry je jednoznačný. Už od svého vzniku v roce 1999, kdy titul začal jako modifikace pro hru Half-Life od studia Valve, se vývojáři soustředili na maximálně pochopitelné a přístupné herní mechanismy a odladěnou hratelnost, zcela soustředěnou na dovednosti a schopnosti hráče. To zaručuje, že proti sobě mohou vyrovnaně soupeřit naprosto všichni, bez rozdílu věku či zkušeností. Také samotná premisa je jednoduchá: proti sobě stojí dva týmy (policisté a teroristé), kteří se snaží jeden druhého eliminovat nebo splnit zadané úkoly na mapách. Výhry se bodují, vyhrává ten nejlepší.

    Zároveň je pro diváky dění na obrazovce naprosto pochopitelné a přehledné, přesto nepostrádá hloubku a taktiku, což většině moderních herních titulů v žánrech jako battle royale chybí. Také proto Counter-Strike i po 24 letech poutá na esportových turnajích pozornost statisíců hráčů a milionů fanoušků, kteří dokážou sledovat zápasy stejně zapáleně jako jakékoli klasické sportovní utkání. Podle aktuálních zpráv vývojářské studio Valve pracuje na Counter-Strike 2, jeho betaverze by měla být dostupná v nejbližší době.

    Miliardový byznys a potenciál růstu

    Slovo „sport“ není v názvu esport jen náhodou. Herní turnaje jsou stejně jako ty sportovní miliardovým byznysem. S tím se přirozeně pojí také sázení na favority. Vzhledem k mnohem komplikovanější podstatě videoher je tu však celá řada proměnných, které je třeba správně nastavit, aby byla finanční struktura esportu dobře regulovaná a především zcela fér. To si klade za cíl analytická platforma Oddin.gg, která prostřednictvím strojového učení vyhodnocuje probíhající zápasy v reálném čase a nabízí přesné statistiky a čísla, které lze využít k většímu propojení herních událostí a diváků v rámci esportových turnajů.

    „Esport jako takový má před sebou ještě dlouhou cestu, je zde velký prostor pro růst a vývoj. Je to vidět na turnajích, jako je IEM, kde každoročně roste návštěvnost, zájem profesionálních esportových hráčů i diváků. Právě ve větším propojení těchto tří stran vidíme velký potenciál, ze kterého mohou časem těžit všichni – firmy, hráči i diváci, dodává Venclík.

    Více o Oddin.gg

    Oddin.gg je analytická esportová platforma, která se specializuje na monitoring videoherních turnajů předních her esportové scény s cílem nabídnout co nejpřesnější situační modely pro sázkové kanceláře a bookmakery. Docílit toho dokáže skrze strojové učení a moderní analytické nástroje, které zkoumají přes 100 proměnných každou vteřinu zápasu a dokážou tak přesně předpovídat vývoj v precizně kontrolovaném finančním prostředí.

    Sledujte nás na sítích

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.