Služba odvozu autem Bolt umožní ve svojí aplikaci spustit nahrávání zvukového záznamu, pokud se cestující nebo partnerský řidič během jízdy bude cítit nepříjemně.
Novou funkci bude možné aktivovat pouze během probíhající jízdy s tím, že se záznam uloží na zašifrovaný cloud po dobu 24 hodin. Pokud do uplynutí této doby ani jedna strana nenahlásí žádný související incident zákaznické podpoře Boltu, bude nahrávka automaticky nevratně smazána. Pokud však cestující či partnerský řidič vznese stížnost k předmětné jízdě, bude k této stížnosti přiložen i zvukový záznam. Ani jedna strana přitom k nahrávce nebude mít přístup, přehrát ji může pouze služba Bolt za účelem objasnění toho, co se ve voze stalo, a vyvození důsledků.
V České republice právě začíná testování nového systému v Ostravě, Plzni, Olomouci, Hradci Králové a na Kladně. Následně je pak plánováno spuštění funkce ve všech českých městech, kde Bolt působí.
Tato inovativní funkce přitom představuje jen jeden z mnoha bezpečnostních prvků aplikace Bolt. Patří mezi ně například pravidelné ověřování identity partnerských řidičů pomocí umělé inteligence, která porovná telefonem čerstvě pořízenou fotografii s doklady předloženými řidičem při registraci do aplikace. Ta dále umožňuje cestujícímu i řidiči v reálném čase sdílet trasu jízdy s blízkými s tím, že všechny jízdy v rámci aplikace Bolt jsou navíc sledovány pomocí GPS. Aplikace automaticky rozpozná nápadně dlouhá zastavení vozidla, načež bezpečnostní tým Bolt kontaktuje partnerského řidiče i cestujícího a ujistí se, že nedošlo k nehodě či jinému incidentu. Oběma je v aplikaci také k dispozici tlačítko Pomoc v nouzi, jehož prostřednictvím lze jediným stisknutím vytočit tísňovou linku.
- „Bezpečnost je naší nejvyšší prioritou, a funkce zvukového záznamu jízdy je nejnovějším přírůstkem do sady bezpečnostních nástrojů v rámci aplikace, které mohou používat řidiči i cestující. Tím, že zvukový záznam bude uložen na zašifrovaném cloudu s automatickým mazáním, mají uživatelé zaručené bezpečné a pouze dočasné uložení těchto záznamů. Naše nástroje založené na špičkových technologiích včetně umělé inteligence umožňují velmi rychle reagovat na nastalé situace. Zároveň mají cestující i partnerští řidiči stále k dispozici také odborně vyškolený personál naší zákaznické podpory,“ vysvětluje Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku.
Odvoz autem přes službu Bolt si lze objednat prostřednictvím aplikace dostupné na Google Play i App Store, a to v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Liberci, Českých Budějovicích, Jablonci nad Nisou, Kladně, Hradci Králové, Karlových Varech a Mladé Boleslavi.
O Boltu
Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.