Podle nejnovějších výsledků výzkumu měření poslechovosti Radioprojektu za období 1.7.-17.12.2020 (pro rozhlasovou sekci SKMO realizují agentury STEM/MARK a Median) se celé skupině Active Radio podařilo mírně navýšit tržní podíl, a to primárně díky Evropě 2. Všechny značky skupiny Active Radio navýšily od jara loňského roku významně svoji online poslechovost, a to jak v rámci poslechu na internetu, tak i přes mobilní aplikace. Poslechovost zpravodajského Rádio Z se podle výsledků výzkumu adMeter100, který je realizovaný společností Median, od začátku roku 2020 více než zdvojnásobila.
Nárůst počtu osob pracujících doma a studentů na distanční výuce se promítl jak do klasické, tak i online poslechovosti. „Podle našich dat počet uživatelů, kteří poslouchají naše rádia přes web nebo v mobilních aplikacích, se meziročně zvýšil o 21,5 %. Z toho polovina posluchačů využívá přístup přes web a polovina přes mobilní aplikace. Týdně poslouchá online naše rádia 579 tisíc osob,“ uvádí Martina Říhová, výkonná ředitelka Active Radio.
Podle výsledků Radioprojektu za 3. a 4. čtvrtletí 2020 si Evropu 2 denně naladí 760 tisíc posluchačů, týdně pak přes 1,4 milionu. Frekvenci 1 denně poslouchá 584 posluchačů, týdně přes 1,1 milionu.
„V předvánočním čase jsme navíc museli navyšovat kapacity telefonních linek na Evropu 2 i Frekvenci 1, protože nestíhaly nápor obrovského množství hovorů od našich posluchačů, kteří se chtěli zapojit do soutěží. Je vidět, že obě naše vlajkové lodě patří ke špici mezi rádii u nás,“ dodává Martina Říhová.