V pondělí 15. března spustil online obchod s módou Answear druhou vlnu televizní podpory, která poběží šest týdnů na stanicích Nova Group v Česku a Markíza Group na Slovensku. Tuto kampaň realizuje značka na všech sedmi evropských trzích, kde působí. Sponzorské spoty kreativou navazují na novoroční kampaň “Máš Answear”. Tentokrát v nich však hlavní roli hraje známá polská herečka Jolanta Janus. V únoru realizovala značka také na všech trzích spolupráce s 49 influencery a fanoušky obchodu, kteří vytvořili přes 500 vlastních scén rozvíjejících reklamu. V Česku se zapojili třeba blogerka Dominika Pokludová nebo módní stylista Filip Vaněk.
“V televizním prostředí chceme být letos po celý rok, máme proto v plánu točit další sérii kreativ, v nichž chceme rozšiřovat myšlenku „Máš Answear“. Konceptem tak odpovídáme na otázku, kdo je náš zákazník, co od nás očekává, jak tráví svůj čas, co vyhledává,” vysvětluje Eva Balaštíková, manažerka pro Českou republiku a Slovensko.
V Česku i na Slovensku tak Answear pokračuje v úspěšné televizní kampani i na jaře. Tentokrát si značka vybrala cestu sponzorských spotů. Kampaň začala 15. března a po dobu šesti týdnů se bude objevovat na českých stanicích Nova Group a slovenských Markíza Group. Ve sponzorovaných spotech “Máš Answear” se objeví známá polská herečka Jolanta Janus, kterou mohli čeští diváci vidět na festivalu Jeden svět v dokumentárním filmu Lesson of Love.
V únoru mezi první a druhou vlnou TV kampaně realizovala značka Answear na všech trzích také spolupráce s 49 influencery. Vybraní Instagrameři v ní natočili vlastní scény rozvíjející reklamu “Máš Answear” a svým videem ukázali, čím ve svém životě bourají stereotypy. V Česku vyniklo video o rituálu otužování od blogerky Dominiky Pokludové nebo video módního stylisty Filipa Vaňka, který odhalil své stravovací hříchy. Na Slovensku si se zadáním nejlépe poradila fitness trenérka Simona Kozerawski, která ztvárnila témata svoboda a kondička.
V roce 2020 se dočkal obchod Answear nárůstu 33 %, za celou skupinu dosáhl obratu přibližně 2,5 miliardy korun a plány růstu má i pro letošní rok. Vedle televize chce komunikovat i na dalších kanálech například v rádiích. V druhé polovině roku se zaměří na relaunch mobilní aplikace a bude se soustředit na rozvoj vlastní značky answear.LAB. Tento rozvoj obchodu umožnil nedávný vstup na burzu, díky kterému pro všech 7 trhů, ve kterých působí, získal finanční podporu v hodnotě 260 milionů korun. Třetina z částky by měla jít na posílení marketingových aktivit. V současné chvíli prodává e-shop 350 značek a 90 tisíc produktů, do roku 2024 chce nabídku zdvojnásobit.
Reklamní TV spoty:
O ANSWEAR:
ANSWEAR.com byl založen v prosinci 2010 a naplno své služby odstartoval v únoru 2011. K vytvoření vlastní značky přispělo mnoho úspěchů na polském i zahraničním trhu (měřeno neustále rostoucím počtem spokojených zákazníků a cen v průmyslu). ANSWEAR je jedinečná kolekce oblečení pro ty, kteří rádi vypadají módní i styloví za každých okolností. Je to reakce na potřeby současného spotřebitele, který sleduje aktuální trendy a rád experimentuje s módou. Společnost se neustále rozrůstá a aktuálně působí již v sedmi zemích. Miliony zákazníků v Polsku, České republice, Slovensku, Rumunsku, Ukrajině, Maďarsku a Bulharsku už u ní mohou nakupovat. Pro nákup mohou zákazníci použít také mobilní aplikaci dostupnou jak pro platformu Android, tak pro systém iOS.
Původem polský online obchod s módou Answear.com vznikl v roce 2011, kdy ho založil Krzysztof Bajolek, zkušený obchodník, který se v oblasti módy pohyboval už přes 20 let. Bajolek dříve vlastnil podíl u módních značek Mohito a House a jeho prodejem v roce 2008 získal kapitál, aby mohl své aktivity přesunout ze standardního maloobchodního prostředí do rychle se rozvíjejícího e-commerce, který se v roce 2011 v Polsku právě dostával na vzestup. Firma každoročně expanduje a aktuálně působí na 7 trzích v oblasti střední a východní Evropy. Centrála firmy i sklad se nachází v Krakově, v minulém roce se společnost přesunula do nových, větších prostor – jak zázemí kanceláří, tak sklad – který má nově rozlohu 40 000 m2. Paralelním byznysem Krzysztofa Bajolka je rozvoj módní značky Medicine (https://wearmedicine.com/), ve které v roce 2010 viděl potenciál, koupil ji, provedl rebranding a změnu obchodní strategie. V současné době Medicine provozuje přes 80 obchodů po celém Polsku
a v několika dalších zemích funguje coby franšíza (3 obchody se nachází také ve východním Slovensku). Medicine dlouhodobě spolupracuje s mladými ilustrátory a tatéry, v září tohoto roku se uvedl kolekce se spisovatelkou Dorotou Maslowskou. Na polském trhu drží Answear pevnou pozici, obdobnou
k Zootu a jeho aktivitám na českém trhu cca 5 let zpět. Mezi hlavní konkurenty na českém trhu patří Zalando, About You, E-obuv, Bibloo a Zoot.