Alza.cz spouští Alza Marketplace. Na novém portálu spojuje své dva stávající programy pro externí dodavatele Alza Dropshipment a Alza Partner. Všichni partneři tak nyní mohou spravovat své nabízené portfolio zboží i poukazů na jednom místě. Cílem je díky postupnému snižování bariéry pro zapojení dodavatelů urychlit rozšiřování nabídky pro zákazníky.
Alza.cz spojila své existující programy partnerského prodeje do jednoho portálu Alza Marketplace. Tímto krokem e-shop ještě více otevírá svou online platformu českému trhu a pro všechny zúčastněné zjednodušuje registraci, sestavení nabídky i její správu. Zapojení dodavatelé nyní totiž mohou na jednom místě spravovat prodej svého zboží i poukazů.
„Rozvoj Marketplace je jednou z cest, díky nimž můžeme zákazníkům nabízet širší nabídku zboží ze stále více kategorií, jako je alkohol, nábytek nebo módní zboží,“ uvedl Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz a dodal: „Velká prodejní tržiště, díky kterým zapojení dodavatelé získají zázemí, zkušenosti a stabilitu velkých e-shopů, tedy i další odbytový kanál a zdroj příjmu, jsou světovým trendem v oblasti e-commerce a způsob prodeje, kterému v Alze věříme.“
Během loňského roku se do programů partnerského prodeje na Alze zapojilo více než tisíc dodavatelů, kteří přes ně nabízejí přes 300 tisíc položek fyzického zboží a poukazů. Na konci loňského roku Alza přidala do nabídky i partnerské poukazy na zboží a služby. Zákazníci nyní mohou při nákupu dárkových voucherů vybírat z několika stovek položek nabízející široké spektrum služeb, jako je nákup ručně vyráběného textilního zboží, zážitky až po poukazy na relaxační wellness pobyty nebo kurzy a workshopy od několika stovek podnikatelů.
Alza.cz začala svůj program partnerského prodeje významně rozvíjet na konci roku 2019. S nástupem covidové krize a zavíráním kamenných provozoven se jeho prostřednictvím rozhodla pomoci postiženým firmám. Díky automatizaci výrazně urychlila proces napojování partnerů i zalistování jejich zboží na e-shop. Za loňský rok a začátek toho letošního se tak připojilo přes dvě stě nových partnerů, kteří aktuálně nabízejí více než 300 tisíc položek zboží. Obrat z této formy prodeje vzrostl loni o 300 % a podobné tempo růstu drží i letos.