Discovery rozšiřuje svou diváckou základu pro olympijské hry v Evropě díky širokému pokrytí v podobě free-to-air vysílání, placených televizních přenosů i digitálních platforem, jejichž prostřednictvím svým divákům společnost přinesla každý nezapomenutelný moment z Letních olympijských her v Tokiu 2020. Díky tomu narostl počet předplatitelů trojnásobně oproti Zimní olympijským hrám v Pchjončchangu 2018.
Olympiádu v Tokiu 2020 v Evropě sledovalo více než 372 milionů diváků, což je o 10 % více než při Zimních olympijských hrách v Pchjončchangu 2018. Více než 175 milionů z těchto diváků sledovalo vysílání společnosti v televizi a na digitálních platformách, což je 13krát více než v Pchjončchangu 2018. Téměř 200 milionů dalších diváků sledovalo olympijské hry prostřednictvím vysílatelů, kterým společnost udělila sublicenci, včetně 45 free-to-air kanálů z celé Evropy.
Celkem 1,3 miliard minut olympijského obsahu diváci sledovali prostřednictvím digitálních platforem Discovery+ a Eurosport Player. Je to 21krát více minut ve srovnání s Pchjončchangem 2018. Každý průměrný divák sledoval olympijské hry v Tokiu o 60 % minut déle. Jedná se o první Letní olympijské hry vysílané na digitálních platformách, které potvrdily zvyšující se zájem v Evropě o největší světovou sportovní událost a zájem diváků o sledování obsahu dle vlastního výběru.
Navzdory velkému časovému posunu společnost zaznamenala na severských trzích, kde Discovery vysílá free-to air, vysokou sledovanost. Během olympijských her byly zaznamenány až 86 % podíly na sledovanosti, přičemž ve Švédsku a Norsku dosahoval podíl na sledovanosti pravidelně více než 80 %. Sledovanost placených kanálů Eurosport v Evropě vzrostla o 42 % oproti Pchjončchangu 2018.
Představentstvo Discovery+ je spokojené
„Už na počátku našeho partnerství s Mezinárodním olympijských výborem v roce 2015 se společnost zavázala k zajištění nárůstu diváků během olympijských her v Evropě a zapojení nových fanoušků. Navzdory všem překážkám způsobeným pandemií jsme nyní splnili naši ambici s rekordním dosahem, a i díky našim 45 sublicenčním partnerům, které jsme přibrali na palubu, jsme Letním i Zimním olympijským hrám přivedli nové publikum. Rád bych poděkoval našemu skvělému týmu, který neúnavně pracoval v bezprecedentních podmínkách, a spolu s našimi skvělými partnery v podobě Mezinárodního olympijského výboru a OBS zajistil tento úspěch.“ uvedl CEO Jean-Briac Perrette.
„Tokio 2020 bylo skutečně jedinečnou olympiádou a pro nás bylo výsadou přinést hry divákům v celé Evropě. Díky bezkonkurenčním odborným zkušenostem společnosti s vyprávěním sportovních příběhů, a to jak na sportovištích, tak mimo ně, jsme bavili a těšili publikum na všech platformách. Rozšiřování publika během sportovních událostí je naší doménou, což potvrdil také úspěch digitální platformy. Jsme připraveni na Peking 2022, který začne za méně než šest měsíců, a stejně tak na Paříž 2024.“ řekl ředitel sportovní sekce Andrew Georgiou.
Bezplatný server Eurosport.com i jeho lokální verze zaznamenaly rekordní návštěvnost během olympijských her v podobě 3krát většího dosahu než v Pchjončchangu 2018. Během sedmnácti denního období sledovalo olympijské zpravodajství Eurosportu více než 47 milionů unikátních návštěvníků, návštěvnost stránek a sledovanost videí stoupla dvojnásobně ve srovnání s předchozími zimními olympijskými hrami.