Z interních dat aplikace Bolt Food vyplývá, že největší zájem o objednání jídla mají zákazníci v časech od 11:00 do 13:00 a večer od 18:00 do 20:00. Větší poptávku po dovozu jídla eviduje Bolt Food během deštivých dnů. K nejoblíbenějším objednávaným jídlům se řadí pizza, burgery a kebab. Největší doposud přijatou objednávku tvořilo 30 pizz.
Aplikace Bolt Food umožňuje vedle objednávání hotového jídla také dovoz cukrovinek nebo květin. Většina zákazníků ji však využívá právě k objednání a doručení jídla ze zapojených restaurací a bister. Proto nepřekvapí, že největší počet objednávek aplikace odbaví v časech obědů a večeří. Velikostí se objednávky uskutečněné ve všední dny a o víkendech neliší. Víkendy jsou oproti všedním dnům pouze nepatrně silnější.
Po aplikaci Bolt Food ale Pražané sáhnou častěji, když je venku deštivo a nechce se jim vycházet z tepla domovů. V těchto chvílích jsou partnerští kurýři ještě více vytížení než za hezkého počasí.
“Bolt Food jsme v Praze spustili během jarních měsíců, protože jsme lidem chtěli usnadnit život v okamžiku, kdy museli zůstávat doma. Jsme rádi, že i nadále nám zákazníci zůstávají věrni a našich služeb denně využívají. Z našich dat vyplývá, že aplikace Bolt Food získává čím dál tím více na popularitě, čehož si velice vážíme,” vysvětluje Marek Maxa, Country manažer Bolt Food Česká republika.
Mezi nejčastěji objednávaná jídla patří pokrmy z kategorie rychlého občerstvení. Kurýři nejčastěji vozí pizzy, burgery a kebab. Největší doposud přijatá objednávka také obsahovala jídlo z této kategorie. Konkrétně se jednalo o objednávku 30 kusů pizzy, které doručovali tři kurýři. Nejdražší objednávka, která byla doposud přes Bolt Food realizována, byla velká zásilka sushi v hodnotě přesahující 8 000 Kč. Útrata průměrného zákazníka se pohybuje v rozmezí od 220 do 300 Kč.
“Aplikace Bolt Food si za dobu svého působení získala mnoho spokojených zákazníků, kteří ji začali používat během jarních měsíců v době šíření nového koronaviru a od té doby nám zůstávají věrní. Ve chvíli, kdy jsou lidé nuceni zůstávat doma, je objednávání jídla alternativou k návštěvě restaurací, na které byli doposud zvyklí,” dodává Maxa.
O Boltu
Bolt je přední evropská přepravní platforma, jejímž cílem je zajistit, aby doprava ve městech byla ještě dostupnější, pohodlnější a udržitelnější.
Bolt má více než 30 milionů uživatelů ve více než 35 zemích v Evropě a Africe. V současné chvíli nabízí jak přepravu auty, tak řešení z oblasti mikromobility (elektrické koloběžky a kola) a rovněž dovoz jídla nebo doručování balíčků.
Společnost se v ekologickém programu nazvaném Green Plan zavázala k úplné kompenzaci emisí vzniklých při přepravě skrze aplikaci Bolt v Evropě, což přispívá ke snížení dopadu podnikání společnosti na životní prostředí.