Digitální fullservisová agentura Marketup uspěla v roce 2022 v tendrech společností E.ON, Datart, LMC a Mailstep. Zároveň zahájila spolupráci s Palmknihy.cz, rozšířila spolupráci s retailovými řetězci GrandOptical, XXXLutz a zavádí social selling v Komerční bance. K tomu byla potvrzena další spolupráce s AXA nebo ABB.
E.ON
Pro dodavatele energií E.ON zajišťuje Marketup od ledna 2023 kompletní správu digitálních kampaní. Agentura zvítězila v dvoukolovém tendru, který probíhal od července do listopadu 2022 na výběr dodavatele pro dlouhodobou spolupráci. Ta zahrnuje kompletní správu výkonnostních i brandových online kampaní pro komodity elektřinu a plyn, fotovoltaiku a tepelnou techniku (platformy Google Ads, Seznam Sklik, Google Marketing Platform DV360) a dále přímé nákupy, datovou analytiku a reporting. Dosud E.ON v této oblasti spolupracoval s agenturou Acomware.
„E.ON je druhý největší poskytovatel energií na českém trhu a jeho dlouhodobou strategií je být lídrem v šíři a kvalitě digitálních služeb. To se mu velmi daří a je bezesporu po řadu let inovační jedničkou v této oblasti mezi dalšími energetickými hráči,“ říká Miroslav Král, CEO Marketup. „E.ON hledal partnera, který má robustní know-how a zkušenosti, vyhoví jeho vysokým nárokům a dále jej posune v rozvoji digitálních služeb. Jsme nadšeni, že si E.ON v náročném výběrovém řízení zvolil naši agenturu a těšíme se na dlouhodobou spolupráci.“
LMC / Seduo
Pro největší českou vzdělávací online platformu Seduo, která je součástí skupiny LMC s.r.o., zajišťuje Marketup od ledna 2023 kompletní správu digitální komunikace na sociálních sítích. Zároveň přebírá brandové a výkonnostní kampaně pro weby Seduo.cz a Seduo.sk.
Datart
V druhé polovině roku 2022 zvítězil Marketup v tendru na správu YouTube kanálu společnosti Datart, největšího maloobchodní prodejce spotřební elektroniky s více než 100 prodejnami, který působí v Česku a na Slovensku. Spolupráce zahrnuje nejen tvorbu strategie a správu YT kanálu, ale zejména kreativní a produkční práce spojené s tvorbou videoobsahu (od konceptu až po finální audiovizuální výstupy), využívaného pro český i slovenský YT kanál. Marketup bude dále zajišťovat online kampaně na podporu těchto videí. Ve svých aktivitách navazuje na úspěšnou komunikační linku „Opravdového elektrospecialisty“ z dílny Datartu.
GrandOptical
Téměř dvouletá spolupráce na e-commerce projektech s GrandOptical, v obratu největší maloobchodní sítí prodejen oční optiky v Česku a na Slovensku, se od dubna 2022 rozšířila na kompletní digitální komunikaci. Marketup zvítězil ve výběrovém řízení a převzal po agentuře PHD řízení výkonnostních a brandových digitálních kampaní i komunikaci na sociálních sítích. Již v prvním roce spolupráce zajistila agentura výrazné navýšení počtu zákazníků objednaných online, což vedlo k meziročnímu růstu počtu návštěvníků i obratu společnosti.
V rámci spolupráce již proběhla tvorba kreativních konceptů završená produkcí online videospotů s potenciálem pro TV. Spolupráce se dále rozšíří o influencer marketing na síti TikTok, který se objeví v komunikaci GrandOptical na jaře 2023.
AXA
Po třech letech úspěšné spolupráce s AXA CEE, kdy Marketup doručil na šesti trzích (CZ, SK, PL, HU, AT a RO) meziroční růst objemu pojistných smluv na cestovní pojištění ve stovkách procent, zvítězila agentura v listopadu 2022 tendru na kompletní online komunikaci a digitální prodej pro český a slovenský trh na další období.
„AXA je lídrem na trhu online cestovního pojištění. Máme radost z pokračování naší spolupráce a těšíme na komunikaci nových typů služeb a produktů v letošním roce,“ říká Miroslav Král z Marketupu. Součástí komunikace je také velmi úspěšný influencer marketing, který na českém trhu vykázal za rok 2022 PNO 24 %, což je v porovnání s jinými influencer kampaněmi excelentní výsledek.
Palmknihy
V roce 2022 zahájila agentura spolupráci s online knihkupectvím Palmknihy.cz, které je součástí největšího českého nakladatelství Albatros Media. Vedle návrhu a kompletního zajištění produkce vánoční kampaně (od audiovizuální tvorby po brandovou kampaň) bude agentura pokračovat v rozvoji komunikační linky i v roce 2023.
XXXLutz
Dosavadní mediální práce pro klienta XXXLutz na českém a slovenském trhu se v roce 2022 rozšířila o tvorbu samostatného obsahu pro online komunikaci, postavené na vlastní kreativě včetně zajištění kompletní audiovizuální produkční činnosti. Na první počin v podobě vánoční kampaně navazuje produktová komunikace, která bude pokračovat i v roce 2023.
Komerční banka
Marketup spolupracuje už přes tři roky s Komerční bankou, která se řadí do TOP 3 bank na českém trhu z hlediska počtu klientů, bilanční sumy i zisku. Po rozsáhlém auditu digitálního prodeje, který proběhl na podzim 2020, a návrhů na jeho akceleraci se agentura dlouhodobě podílí na implementaci některých doporučení, zejména pak v oblasti SEO a tvorby nového obsahu webových stránek KB. Od prosince 2022 Marketup nově poskytuje konzultační služby v zavádění social sellingu v segmentu malých a středních firem.
ABB
Po dvou letech obhájila agentura v tendru správu sociálních sítí obchodní oblasti Elektrotechnika globální technologické společnosti ABB Česká republika na roky 2023 a 2024. Marketup současně zajišťuje lokálně digitální marketing a kreativní služby i pro další divize ABB – Robotika a automatizace a Pohony – už od roku 2017.
S ABB Robotika nastavila agentura v uplynulém roce brand narrative a obsahovou strategii včetně realizace prvního úspěšného B2B kreativního projektu s přesahem do PR. S projekty podobného zaměření i rozsahu, s nimiž se pro rok 2023 v celkovém komunikačním plánu již počítá, bude Marketup pokračovat i nadále.
Mailstep
Od září roku 2022 spolupracuje Marketup se společností Mailstep, lídrem na trhu v oblasti profesionálního fulfillmentu pro e-shopy ve střední a východní Evropě. Pro klienta zajišťuje B2B komunikaci, a to jak výkonnostní, tak brandové kampaně zaměřené na segment e-shopů, které řeší své skladové prostory či finishing zakázek. V současné době Marketup zastřešuje kampaně pro český a německý trh. „V minulosti jsem měl s Marketupem jen ty nejlepší zkušenosti,“ říká ke spolupráci Martin Pipek, marketingový manažer společnosti Mailstep. „Takže když jsem potřeboval parťáky, kteří se mi nově postarají o B2B segment, volba byla jasná. Proč také měnit něco, co funguje skvěle?“