Společnost Monitora Media, která poskytuje komplexní služby na poli mediálního monitoringu, nabídne jako první na trhu shrnutí článků za pomoci AI. Využije k tomu umělou inteligenci společnosti OpenAI, která stojí i za známým Chat GPT. Monitora tak navazuje na nasazení umělé inteligence v rámci vyhodnocování nejlepších výstupů, které používá již od léta loňského roku. Do budoucna chce potenciál umělé inteligence promítnout i do dalších funkcí a posunout se od monitoringu médií k media intelligence.
Debatu ohledně využití umělé inteligence významně podpořilo listopadové spuštění chatbotu GPT, za nímž stojí OpenAI zakladatele Elona Muska. Chatbot funguje jako prediktivní umělá inteligence využívající strojové učení a komunikující formou dialogu. Umí tak odpovídat na doplňující otázky, přiznávat své chyby i vyvracet nesprávné předpoklady a odmítat nevhodné požadavky. Otevírá tak řadu možností využití a dalšího vývoje AI.
Možnosti, které OpenAI nabízí, nyní do svých funkcí integruje i Monitora. Díky prvkům umělé inteligence nově uživatelům nabídne shrnutí článků v několika málo větách, což výrazně urychlí zpracovávání obsahu jednotlivých výstupů. To se promítne nejdříve do emailových reportů, ve kterých budou TOP zprávy shrnuty právě pomocí umělé inteligence. Uživatelé tak nemusí číst celý obsah, ani se proklikávat z reportů do aplikace.
„Největším přínosem využití umělé inteligence je především vyšší efektivita při vyhodnocování dat, a spolu s tím úspora času našich uživatelů, kteří nyní získají přehledné shrnutí výstupů na jedno kliknutí,“ říká Tomáš Berger, CEO Monitora Media.
Pro Monitoru nejde přitom o první zkušenost s AI – vlastní umělou inteligenci již úspěšně nasadila v minulém roce v rámci sekce TOP zprávy. Společnost vyvinula vlastní unikátní algoritmus, který vyhodnocuje nejlepší mediální výstupy a zrychluje a automatizuje přehled zpráv. Už více než rok pak v aplikaci funguje i služba Entity – tedy rozpoznávání osobností, institucí, značek a míst v článcích a jejich propojení s Wikipedií. Na využití dat umělé inteligence staví i analytika monitorovací aplikace.
Ve využití umělé inteligence vidí Monitora velký potenciál, a ještě letos chystá pro uživatele celou řadu novinek. Prvky umělé inteligence by se tak měly postupně promítnout do všech funkcí na zpracování dat a obsahu, které Monitora nabízí.
„Technologie OpenAI je pro nás jen jedna z komponent, do budoucna chceme co nejvíce využívat vlastní vyvíjené řešení a posouvat tak možnosti umělé inteligence v monitoringu všude, kde uživatelům pomůže s odstraněním repetitivní práce.“ doplňuje Berger.
Monitora Media je česká technologická společnost, která vznikla v roce 2015 s cílem poskytnout českému PR prostředí moderní nástroje pro analýzu a práci s daty. Monitora se v posledních dvou letech umístila mezi padesáti nejrychleji rostoucími technologickými firmami ve střední Evropě a získala ocenění Deloitte Technology Fast 50. Nabízí široké portfolio komplexních monitorovacích a analytických služeb, které neustále rozšiřuje o nové funkcionality. Pokročilé nástroje real-time monitoringu umožňují komplexní analýzy výstupů, e-mailové reporty, přehledné statistiky i monitoring sociálních sítí. Služeb Monitora Media využívá řada významných společností, mezi něž patří Transparency International, CzechInvest, Sazka, Siemens, Rohlík.cz, Ministerstvo dopravy ČR, OMV Česká republika i mnoho dalších firem, které chtějí efektivně komunikovat a vnímat informace v širším kontextu.