Více
    1.3 C
    Czech
    Čtvrtek 21. listopadu 2024

    Pavel Šíma se vrací na podcastovou scénu a rozkrývá čtvrtý rozměr reality ve 4D

    Autor Demarketingu, nejposlouchanějšího podcastu o marketingu, se vrací s pořadem 4D. Za cíl si klade rozkrývání opomíjených rozměrů o dění kolem nás. Nová epizoda vychází každé dva týdny a na podcast má netradičně dlouhou stopáž – posluchače zaměstná na 3 hodiny.

    Po 4 letech oživuje Pavel Šíma své podcastové aktivity. Dohnalo ho k tomu vědomí, že politici maskují lži pomocí marketingových triků, náš svět stále více řídí AI a obtížně pochopitelné algoritmy. 

    „Pravda už lidi nezajímá a v podstatě přestala existovat. Nemůžeme si být jisti ničím, co vidíme nebo zažíváme,” říká Pavel Šíma, CEO technologického start-upu Roivenue.

    Velký problém spatřuje také v hyperspecializaci a systému šíření informací. „Závěry výzkumů proudí nejprve přes popularizátory vědy, následně skrze média, na sítě, za influencery a ti z původně komplexní informace udělají jeden mem nebo vtip. Původní význam se v lepším případě ztratí, v horším překroutí a zneužije. A kvůli tomu má obyčejný občan na většinu témat ve veřejném prostoru jen velmi povrchní názor. Nemá totiž čas, schopnosti a ve výsledku už ani chuť si pravdu zjišťovat,” pokračuje Šíma.

    Pandemie COVID-19 podle něj ukázala, jak zranitelným a neakceschopným se celý svět stal. „V aktuálním mediálním, politickém a společenském systému nejsme schopni dojít ke shodě o tom, jak čelit globální krizi. Běžný člověk se už nemá o co opřít, tradiční média i politické strany jsou pryč,” vysvětluje Šíma.

    Řešení? Kultivovaná dlouhá debata

    Naznačuje, že možným řešením, jak vrátit do společnosti alespoň trochu chuti hledat pravdu, jsou dlouhé a kvalitní podcasty bez postranních finančních zájmů a sebeproma. „Z mojí analýzy české podcastové scény bohužel vyplývá, že její potenciál není naplno využitý. Podcasty se finančně zneužívají, což poškozuje jejich čistotu. Dále ji ničí honba za slavnými hosty, v pořadech se točí stále stejní lidé a vytrácí se názorová pestrost. Tvůrci podcastu mnohdy pouze přijímají informace, nekladou doplňující otázky, neupozorňují na protichůdné výroky. Často také nejdou se svými hosty do konfliktu, protože si zpovídaní za účast zaplatili,” uzavírá podcastový matador Pavel Šíma.

    V novém podcastu 4D se Pavel Šíma zavázal ke kultivování debaty, důslednému označování případné placené spolupráce a mimo jiné zavedl pravidlo, díky kterému diváci mohou konfrontovat hosty podcastu s případným ohýbáním reality. Nultý díl s manifestem 4D stejně jako všechny epizody si poslechnete na YouTube a podcastových platformách. V první epizodě poodkrývá Šíma se CEO cybersecurity start-upu Richardem Malovičem temnou stánku start-upového podnikání a ve druhém upozorňuje na hrozící apokalypsu v hudebním průmyslu v důsledku chaotických COVIDových opatření.

    www.pavelsima.cz 

    O Pavlu Šímovi

    Co-founder a CEO technologického start-upu z oblasti datové analytiky ROIVENUE. Založil Institut politického marketingu, napsal dvě knihy a zavedl do českého slovníku pojem Volební kalkulačka. Pavel Šíma byl za jeho práci dvakrát oceněn Českou cenou za PR a českou marketingovou scénu nadchnul podcastem Demarketing. Forbes jeho audiopočin zařadil na první příčku doporučovaných podcastů.

    Sledujte nás na sítích

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.