Productboard se umístil v rámci žebříčků firemní kultury vyhlašovaných americkým portálem Comparably v první padesátce hned ve třech kategoriích – nejlepší CEO pro diverzitu, nejlepší leadership a také nejlepší příležitost pro kariérní růst. Ceny jsou firmám udělované každoročně na základě hodnocení samotných zaměstnanců několika tisíců firem. Ti pravidelně hodnotí řadu kulturních aspektů ve firmě, stejně tak spokojenost s platem, benefity, vedením firmy nebo třeba se samotným CEO. Na platformě Comparably má profil přes 50 tisíc malých, středních a velkých společností působících v USA.
Pro Productboard se jedná o další významné ocenění jeho firemní kultury poté, co byl začátkem roku zařazen na 22. místo z 2500 nejlepších startupových zaměstnavatelů americkým časopisem Forbes. Comparably navíc srovnává nejen startupy, ale rovnou desetitisíce malých, středních a velkých firem, včetně technologických gigantů jako Google, Microsoft nebo Apple. Productboard ocenilo ve třech kategoriích orientovaných na nastavení přístupu společnosti ke svým zaměstnancům: nejlepší CEO pro diverzitu, nejlepší leadership a nejlepší kariérní růst.
„Ocenění Comparable v těchto oblastech pro nás v Productboardu znamená opravdu hodně, protože právě na nich stojí naše základní hodnoty. Od počátku jsme chtěli budovat firmu s těmi nejlepšími lidmi nejen z pohledu profesních schopností, ale i morálního nastavení. Proto do rozvoje vedení, každého jednotlivého zaměstnance i do budování inkluzivního prostředí neustále investujeme pozornost, čas a peníze. Proto jsme rádi, že se tyto hodnoty odráží i v hodnocení našich zaměstnanců,“ komentuje ocenění Hubert Palán, CEO a jeden ze zakladatelů Productboardu.
Firmy mají jít svým přístupem příkladem celé společnosti
Productboard z malého českého startupu během sedmi let vyrostl v globální společnost s více než 250 zaměstnanci 33 různých národností a 4500 zákazníky po celém světě. Firma například koncem loňského roku ustanovila svou vlastní Radu pro diverzitu. Tato iniciativa slouží k tomu, aby společnost podporovala rozmanitost, férovější prostředí pro menšiny a pomáhala lidem lépe pochopit kulturní rozdíly jak uvnitř firmy, tak vně.
„Téma inkluze menšin v uplynulém roce hýbalo společenskou diskuzí i uprostřed pandemie, což pouze podtrhává jeho závažnost. Vyhledávání na Googlu vám řekne, že větší diverzita týmu přispívá k více inovacím, ale já v tom vnímám ještě něco jiného. Role firmy není jenom byznysová, ale hraje roli i ve společnosti. A čím jste větší, tím máte větší zodpovědnost se chovat tak, abyste celou společnost ovlivnili k lepšímu a šli příkladem. Proto vytváříme programy, které mají dát příležitost lidem, kteří ji historicky neměli nebo pro ně není tak jednoduché ji získat,“ říká Palán.
Mentoring pomáhá růst zaměstnancům, ti naopak pomáhají růst firmě
Přestože Productboard roste rychlým tempem, daří se mu držet až neobvykle nízkou fluktuaci zaměstnanců. Ta se v Productboardu pohybuje kolem 2,3 %, přestože softwarová technologická scéna se podle dat LinkedInu řadí mezi odvětví s nejvyšší fluktuací, která se průměrně pohybuje kolem 13 %. To podtrhává účinnost celé filozofie společnosti, která chce jen ty nejlepší lidi, kterým dává to nejlepší. Kromě dlouhého seznamu menších i větších benefitů na tom má velkou zásluhu také důkladně promyšlený program vzdělávání a podpory růstu zaměstnanců. Díky němu mají všichni napříč celou společností přístup ke světovým mentorům, vzdělávacím kurzům a férovým odměnám.
„Víme, že v naší společnosti pracují ti nejlepší, a nesmírně si toho vážíme. Zaslouží si, aby se o ně společnost náležitě starala a neustále jim umožňovala pravidelně se vzdělávat a růst. Mimo to spolupracujeme také s externími world-class mentory, k nimž se dostáváme rovněž díky našim investorům, kteří investovali do předních světových technologických firem. Díky tomu máme přístup ke špičkám v oboru,“ doplňuje Palán.