První novinová společnost (PNS), největší distributor tisku na českém trhu, kontinuálně cílí na zvýšení zájmu čtenářů o noviny a časopisy. Na přelomu dubna a května proto realizoval pilotní projekt, který má tomuto záměru pomoci. Do nejbližšího okolí 170 trafik a dalších prodejen tisku po celé České republice distribuoval na 30 tisíc letáků, aby podpořil vybrané tituly časopisů.
„Naším cílem bylo zjistit, zda bude mít letáková kampaň vliv na prodeje časopisů. Proto jsme vytvořili sdílený leták pro několik vydavatelů,“ říká Ondřej Vaňha, místopředseda představenstva První novinové společnosti a.s.
I díky tomuto pilotnímu projektu vzrostl zájem čtenářů především o křížovky – konkrétně o 37 procent. Zvýšené prodeje zaznamenala PNS také u titulů zaměřených na skutečné příběhy ze života, ať už kriminální, nebo milostné. Ty vzrostly o 30 a 45 procent.
„Naopak časopisy pro děti a lifestylové tituly ukázaly, že mají pevnou čtenářskou základnu. Kampaní tak ovlivněny nebyly,“ dodává Ondřej Vaňha s tím, že v budoucnu počítá PNS se zopakováním kampaně.